CONDIŢII GENERALE DE REZERVARE – VANZARE A BILETELOR DE AVION
DE CATRE EURO TRAVEL
SC EURO TRAVEL SRL este o AGENŢIE DE TURISM care are în obiectul de activitate rezervări –
vânzări de bilete de avion pentru zboruri interne şi internaţionale, direct sau
prin agenții revânzatoare.
În vederea
îndeplinirii acestor servicii din obiectul său de activitate, societatea este
autorizată de către companiile aeriene care efectuează zborurile; ea acţionează
numai ca intermediar al acestor companii şi se supune regulilor şi
restricţiilor comerciale impuse de către companiile aeriene, în calitate de
prestatori direcţi.
În
continuare, vom denumi pe scurt:
Societatea
Comercială _____________ AGENŢIA/Agenția de turism/EURO TRAVEL
Compania
aeriană _________________COMPANIA/Compania Aeriană/Companie
transportatoare/Transportator
Clientul
care rezervă şi/sau cumpără biletul de avion _________PASAGERUL
Documentul
în baza căruia se efectuează zborul___________BILETUL DE AVION
Agenția
revânzatoare ______________ REVÂNZĂTOR
Rezervarea –
vânzarea biletelor de avion se face în următoarele condiţii:
I.
REZERVĂRI DE LOCURI
1.1. Rezervările de locuri pentru zboruri se fac cu
ajutorul sistemelor internaţionale computerizate de rezervări, si/sau ale
Companiilor Aeriene care permit rezervarea efectivă a locurilor pentru o
anumită cursă în favoarea potenţialilor Pasageri.
1.2. Rezervările sunt gratuite şi se fac înaintea
datei de plecare.
1.3. Odată cu efectuarea rezervării, Pasagerul va
primi de la Agenţie informaţii referitoare la preţul de vânzare al biletului (valabil la data rezervării
incluzând şi taxele de aeroport, taxe combustibil, alte taxe similare, tarifele
de servicii ale EURO TRAVEL), precum şi informaţiile referitoare la condiţii,
restricţii şi reguli aplicabile biletului de avion ce poate fi cumpărat în baza
respectivei rezervări.
Toate
condiţiile, regulile şi restricţiile aplicabile unui bilet de avion sunt cele
stabilite de Compania Aeriană, de politica de tarife de serviciu a EURO
TRAVEL, precum şi de alţi factori externi (de ex. obligaţia deţinerii vizei),
independent de voinţa Agenţiei.
II.
EMITEREA BILETELOR DE AVION. MODALITĂŢI DE PLATĂ
2.1. Emiterea biletelor de
avion rezervate şi plata acestora se fac conform condiţiilor stabilite de către
fiecare Companie în parte. Agenția informează
Pasagerul despre termenul până la care rezervarea sa este valabilă pentru ca
acesta să se poată prezenta în termen pentru achitarea biletului si a intra în
posesia acestuia. Termenele pot fi schimbate oricând de Companie, situaţie în
care Agenţia va anunţa Pasagerul despre modificare, fără a putea fi însă făcută
răspunzatoare în vreun fel de către acesta pentru o eventuală anulare.
2.2. Inainte de a achita efectiv
biletul, Pasagerul are obligaţia să se informeze la Agenţie despre toate
condiţiile şi restricţiile aplicabile acelui bilet şi să citească prezentele
condiţii generale.
2.3. Pasagerul poate plăti
biletul de avion în LEI, USD, EUR, în funcție de valuta în care a fost
emis biletul de avion și/sau în care se efectuează plata către Companiile
Aeriene.
III. PREŢURILE
BILETELOR DE AVION
3.1. Preţurile biletelor de avion comercializate prin
Agenţie sunt rezultanta unui sistem complex de reguli tarifare, tarife
contractuale, tarife publicate în sistemele centralizate de rezervări, taxe ale
Companiilor Aeriene, tarife speciale, tarif de serviciu al EURO TRAVEL,
etc. În aceste condiţii, fiecare zbor în parte presupune calcularea de către
agentul specializat al preţului aplicabil biletului de avion respectiv. Acelaşi
zbor, cu aceeaşi Companie poate genera preţuri diferite în funcție de clasa de
confort sau de momentul emiterii biletului.
Dată fiind
multitudinea de preţuri aplicabile biletelor de avion, acestea, ca şi regulile
aplicabile lor, nu pot fi afişate sau publicate. De asemenea, informaţiile
referitoare la reguli, care provin din comunicările scrise sau transmise
computerizat de către Companie, prin sistemele de rezervare centralizate sau
direct la Agenţie, au un caracter continuu, modificările pot fi permanente,
drept pentru care ele nu pot fi traduse şi publicate în vreun înscris.
3.2. Prețul de vânzare al biletului de avion este
ferm după ce clientul l-a comandat și Agenția a emis biletul, iar
contravaloarea acestuia este înscrisă în factura fiscală emisă de
Agenție.
3.3. Pentru serviciile prestate, EURO TRAVEL aplică
Tarife de Serviciu diferite în funcție de complexitatea serviciului respectiv
și denumite pe scurt TS.
1. BILETE DE AVION |
|
|
TS – Tarif serviciu în EUR / se aplică peste
valoarea biletului de avion, inclusiv taxe plătibile furnizorului de
transport/ minim orientativ aplicat de compania EURO TRAVEL în relația cu persoane fizice |
A.Bilete
de avion pe curse interne orice companie aeriană
(RO,WizzAir,BlueAir,etc) |
10 |
B. Bilete
avion curse externe |
|
Companii
LOW COST indiferent de valoare bilet |
15 |
Serviciu
de web check-in pentru low - cost sau alte servicii oferite clienților după
cumpărarea biletului low – cost (bagaj cală, loc cu confort sporit, etc.) |
5/sens |
Companii
IATA, în funcție de valoare bilet inclusiv taxe zbor |
|
Până la
200 Euro |
23 |
Între
201-500 Euro |
26 |
Între
501-800 Euro |
36 |
Între
801-1200 Euro |
45 |
1201 Euro
și peste |
50 |
Copii 2-12
ani |
60% din TS adult |
C. Servicii
suplimentare |
|
a) Înainte
de emitere bilete |
|
modificare
și/sau anulare rezervare |
0 |
b) După
emiterea biletului |
|
b1. modificare rezervare în
situația în care modificarea nu presupune penalizare din partea companiei
aeriene |
0 |
b2. modificare rezervare în
situația în care modificarea presupune penalizare din partea companiei
aeriene |
|
b2.1. curse interne |
12 |
b2.2. curse externe companii low
cost |
15 |
b2.3. curse externe companii IATA |
20 |
c) Anulare
bilet (storno) |
|
c1. curse interne |
12 |
c2. curse externe companii low
cost |
15 |
c3. curse externe companii
IATA |
25 |
Valorile din
grila prezentată mai sus sunt aplicabile în Agențiile proprii EURO TRAVEL,
clienților persoane fizice sau persoane juridice care nu au încheiat contract
de colaborare.
Aceste TS-uri nu sunt returnabile în caz de anulare
sau modificare a biletului de avion. TS-urile sunt orientative, EURO
TRAVEL își rezervă dreptul de
a aplica și alte TS-uri.
3.4. Biletele de avion emise de Agenţie sunt
proprietatea I.A.T.A. – BSP Romania – în calitate de reprezentant al
Companiilor Aeriene membre, respectiv încasările aferente biletelor vândute se
decontează către I.A.T.A. BSP – Romania, drept pentru care Agenţia nu poate fi
făcută răspunzătoare despre modul în care a stabilit preţul unui bilet de avion
decât de către acest organism sau de către Compania pentru care a emis biletul.
3.5. Preţul biletului de avion include de regulă
taxele de aeroport, taxe combustibil, alte taxe similare și TS. Există însă
situaţii, independente de voinţa Agenţiei, în care, după emiterea biletului sau
ulterior datei de emitere a biletului, pe parcursul călătoriei i se pot
solicita Pasagerului şi alte taxe, care nu au fost percepute iniţial, situaţie
în care Agenţia nu poate fi făcută răspunzătoare.
IV.
BILETUL DE AVION
4.1. Biletul de avion este documentul, înscrisul sau
convenţia electronică în baza căreia se efectuează zborul și reprezintă
contractul dintre Pasager și Compania Aeriană în baza căruia se efectuează
transportul. Biletul de avion este emis de Agenţie dar este proprietatea
I.A.T.A. – BSP Romania sau a Companiei Aeriene pentru care a fost emis.
4.2. Condiţiile contractului şi informaţiile înscrise
pe biletul de avion (în formă scrisă sau cu acces electronic la acestea)
completează prezentele condiţii generale. Se consideră că Pasagerul care a
intrat în posesia biletului de avion a luat la cunoştinţă de toate aceste
informaţii.
V.
DREPTURILE ŞI OBLIGAŢIILE PĂRŢILOR. RĂSPUNDERE. DELIMITAREA RĂSPUNDERII
5.1. Agenţia este răspunzătoare de emiterea corectă a
biletelor de avion, în baza informațiilor/datelor puse la dispoziție de Pasager
şi de informarea cu bună credinţă a Pasagerului asupra condiţiilor aplicabile
biletului de avion vândut.
5.2. Informarea Pasagerilor se va realiza, fără a fi
necesară o semnatură de luare la cunoștință, astfel:
5.2.1. prin
afişarea la loc vizibil în Agenţie a prezentelor condiţii generale de vânzare a
biletelor de avion, pe
web-site-ul Agenţiei, precum şi prin prezentarea, la cererea expresa a
pasagerului, a condiţiilor speciale de transport ale companiei, aplicabile
zborului în cauză.
5.2.2. în
cazul în care Pasagerul comunică reprezentantului Agenției că intenționează
să transporte: animale, păsări și/sau obiecte cu regim special
(instrumente, echipament sportiv, arme, muniție, substanțe
explozive, corozive, etc.) reprezentantul Agenției va informa Pasagerul
asupra condițiilor speciale și restricțiilor de transport a acestora, în
conformitate cu prevederile legale în vigoare și în conformitate cu
reglementările Companiei Aeriene.
5.3. Pasagerul are obligația să citească prezentele
condiţii generale afişate în Agenţie înainte de a cumpăra biletul de avion.
Biletul de avion odată cumpărat se presupune că Pasagerul a luat la cunoştinţă
despre toate informaţiile legate de biletul respectiv, el nemaiputând să invoce
ulterior necunoaşterea acestora şi să pretindă eventuale despăgubiri Agenţiei.
5.4. Pasagerul este obligat și este singurul
responsabil pentru furnizarea corectă și completă a informațiilor/datelor necesare Agenției pentru rezervarea și/sau emiterea
biletului de avion. Agenția nu poartă nici o răspundere, în cazul în care a
efectuat rezervarea și/sau a emis biletul de avion în baza unor informații/date
greșite și/sau incomplete, furnizate de Pasager.
5.5. Pasagerul are obligația să se prezinte la
ghișeele din aeroport ale Companiei pentru înregistrarea și predarea bagajelor
(check-in) cu cel puțin 1 oră şi 30 minute înainte de ora plecării, urmând ca
ulterior să îndeplinească toate celelalte formalităţi necesare. Unele Companii
Aeriene sau aeroporturi pot, în anumite situații, să solicite prezența la
aeroport mai devreme, drept pentru care Pasagerul are obligația să solicite, cu
24 ore înainte de plecare, informații la Companie sau la aeroport referitoare
la timpul de prezentare la check-in.
5.6. Agenția, in
calitatea sa de intermediar, raspunde fata de Pasager, doar in situatia in care
biletul de avion a fost emis conținând informații/date greșite și/sau
incomplete din vina exclusivă a Agenției. În toate celelalte cazuri, Agenția este
exonerata de orice raspundere fata de Pasager.
5.7. Agenţia nu este răspunzătoare şi nu i se pot
pretinde despăgubiri pentru că Pasagerul nu a zburat, în următoarele condiţii
(individuale sau cumulate), enumerarea nefiind exhaustivă:
5.7.1. această
măsură este necesară pentru a respecta orice reglementare naţională sau
internaţională valabilă,
5.7.2. transportul
Pasagerului sau al bagajelor Pasagerului ar putea pune în pericol sau afecta
securitatea, sănătatea sau starea materială, respectiv confortul altor pasageri
sau a echipajului,
5.7.3. starea
mentală sau psihică a Pasagerului, inclusiv faptul că se afla sub influenţa
alcoolului sau a drogurilor, reprezintă un risc pentru Pasager, pasageri,
echipaj sau proprietăţi,
5.7.4. Pasagerul
a avut o conduită necorespunzătoare pe parcursul unui alt zbor şi este posibil
ca un asemenea comportament să se poată repeta,
5.7.5. Pasagerul
a refuzat să se supună verificării de securitate,
5.7.6. Pasagerul
nu achitat preţul, taxele sau cheltuielile aplicabile,
5.7.7. Pasagerul
nu deține documente de călătorie valabile, Pasagerul încearca să intre într-o
ţară pe care are doar dreptul să o tranziteze sau pentru care nu are documente
de călătorie valabile, Pasagerul distruge documentele de călătorie în timpul
zborului sau refuză să predea documentele de călătorie echipajului de zbor –
contra unei confirmări scrise – atunci când i se cere acest lucru,
5.7.8. Pasagerul
prezintă un bilet care a fost achiziţionat ilegal, a fost cumpărat de la o
entitate, alta decât noi sau agentul nostru autorizat, sau a fost declarat
pierdut sau furat sau dacă nu poate dovedi că este persoana menţionată pe
bilet,
5.7.9. Pasagerul
nu respectă reglementările și instrucţiunile în vigoare cu privire la siguranţă
şi securitate,
5.7.10. Pasagerul
nu s-a prezentat la timp la îmbarcare (1 oră şi 30 minute înainte de ora
plecării înscrisă pe bilet), conform art. 5.5 de mai sus,
5.7.11. Pasagerul
este refuzat la îmbarcare datorită unor probleme legate de documentele sale
personale (inclusiv lipsa viza de intrare pentru ţara de destinaţie, viza
falsă, paşaport cu interdicţie, etc) sau în situaţia oricarui refuz nejustificat
al autorităţilor de a permite călătoria,
5.7.12. alte
împrejurări sau cazuri de forţă majoră, pe care Agenţia nu le putea prevedea
sau evita (ex. insolvabilitatea, insolventa și/sau falimentul Companiei
Aeriene).
5.8. Agenţia nu este răspunzătoare pentru întîrzieri
sau modificări de orar ale Companiei Aeriene pentru care s-a emis biletul,
pentru calitatea zborului sau pentru servicii aferente zborului (ex – pierderi
de bagaje), obligaţii care cad direct în sarcina Companiei. In astfel de situaţii,
Pasagerul se va adresa direct Companiei transportatoare, care va despăgubi
Pasagerul în conformitate cu reglementările internaţionale.
5.9. Dacă Pasagerul renunţă la biletul de avion
cumpărat, înainte sau după începerea călătorei, acesta are dreptul la
rambursarea parțială a prețului plătit, după ce se deduc taxele de penalizare,
inclusiv TS și dacă tariful și condițiile acestuia, stabilite de Companie,
permit rambursarea. Pasagerul poate modifica biletul iniţial cumpărat în
condiţiile stabilite de Compania pentru care a fost emis biletul cu plata
unor diferențe de preț stabilite de Compania Aeriană, inclusiv a TS pentru
modificarea rezervării.
5.10. Pasagerul nu poate utiliza numai părţi
componente ale zborului aferent biletului cumpărat. Neprezentarea
Pasagerului la primul zbor se consideră renunţare la bilet şi i se aplică
prevederile din prezentele condiţii generale. Biletul este netransferabil
unei alte persoane.
5.11. Neprezentarea la zbor presupune pierderea
călătoriei, cu o penalizare de până la 100% din valoarea biletului, în
conformitate cu reglementările Companiei și ale prezentelor Condiții Generale.
5.12. În situaţia în care Pasagerul, din vina sa,
utilizează doar parţial zborurile înscrise în biletul de avion cumpărat, el nu
va putea pretinde despăgubiri de nici un fel Agenţiei sau Companiei pentru care
s-a emis biletul.
5.13. Pasagerul are obligaţia să se asigure că este în
regulă din punct de vedere al tuturor formalităţilor necesare călătoriei
(poliţie, vamă, sănătate, paşaport, viză, etc), Agenţia neavând nici o
răspundere în faţa Pasagerului din acest punct de vedere. Refuzul la îmbarcare
dintr-unul din aceste motive cade în sarcina exclusivă a Pasagerului, fără ca
acesta să poată pretinde despăgubiri Agenţiei.
5.14. Agenţia va informa cu bună credinţă Pasagerul
asupra formalităților necesare călătoriei solicitate, conform informaţiilor
furnizate de I.A.T.A. sau de Compania Aeriană pentru care se emite biletul, dar
nu poate fi făcută responsabilă asupra veridicităţii acestor informaţii şi nici
trasă la răspundere pentru a le fi oferit sau nu, deoarece serviciul de
informare este unul oferit suplimentar şi nu are legătură cu serviciul de
emitere a biletului de avion.
5.15. Agenţia nu este răspunzătoare pentru pagube sau
înconveniente produse Pasagerului în timpul zborului sau datorită unor
modificări de orar, întârzieri ale zborurilor, etc, împrejurări care se află
dincolo de controlul şi voinţa Agenţiei.
5.16. Datorită situaţiei create prin cererile masive
de azil politic sau rămânerile ilegale, autorităţile tuturor statelor, chiar în
prezenţa vizei de intrare eliberată de ambasadele ţărilor respective în
România, pot refuza fără explicaţii să permită trecerea frontierei, respectiv
îmbarcarea în avion a Pasagerului.
În astfel de situaţii,
Agenţiei nu i se pot solicita despăgubiri, deoarece imposibilitatea efectuării
transportului se datorează faptei unui terţ.
5.17. În cazul în care Pasagerului i se fură biletul
de avion cumpărat (în cazul biletelor de hârtie), pe baza de declaraţie pe
proprie răspundere şi acte doveditoare de la Poliţie, el poate solicita
Agenţiei emiterea unui duplicat după biletul respectiv, în schimbul plăţii unei
taxe stabilite de către Compania Aeriană.
5.18. Agenţia se obligă să ofere Pasagerilor care
achiziţionează bilete de avion cel puţin informaţii despre (nu în formă
scrisă):
Natura zborului:
Regulat/charter/low fare (rezervare efectuată în altă parte decât în CRS)/
Costul biletului defalcat: preţ de bază, taxe aeroport, taxa de serviciu etc./
Condiţiile tarifare ale biletului/ Posibilitatea de a se modifica datele de
călătorie şi în ce condiţii/ Posibilitatea de a se rambursa parţial sau total
contravaloarea biletului şi în ce condiţii/ Condiţiile de emitere a biletului
cu un minim de timp în avans/ Tip bilet emis: electronic/ paper/ Cantitatea de
bagaje pe care Pasagerul are dreptul să o transporte gratuit, atât ca bagaj de
mână, cât şi ca bagaj de cală, precum şi costul/kg a bagajului ce depăşeşte
greutatea admisă/ Orele de operare, decolare, aterizare, escală/Itinerariul de
zbor/ Compania Aeriană care opereză pe ruta solicitată/ Timpul minim necesar de
prezentare la ghiseul de îmbarcare/ Informaţii în cazul pierderii biletului/
Moneda de emitere a biletului: RON/EURO/ Modalitatea de plată: cash, card, factură/
Nivelul taxelor de serviciu pentru Emitere a biletului, Reemitere, Schimbare
dată de rezervare, Rambursare totală sau parţială a biletului, alocarea locului
în avion.
Agenția se
obligă să aducă la cunoștința Pasagerului identitatea Transportatorului iar în
cazul modificări/ schimbării acestuia se obligă să informeze Pasagerul, dacă a
primit informatii corespunzătoare despre respectiva modificare/schimbare.
Agenția se
obligă să aducă la cunoștință precizări cu privire la transportul copiilor
neînsoţiţi, a persoanelor cu handicap, femeilor gravide, persoanelor bolnave
sau altor persoane care necesită asistenţă specială.
După emiterea
biletului de călătorie, toată responsabilitatea privind efectuarea călătoriei,
inclusiv în ceea ce privește transportul, întârzierea livrării, deteriorarea
sau pierderea bagajelor care aparțin Pasagerilor, revine Companiei Aeriene în
conformitate cu reglementările și legislația în vigoare. Responsabilitatea
pentru pierderea, întârzierea sau deteriorarea bagajelor este limitată, cu
excepția cazurilor în care, s-a facut în prealabil o declarație specială de
valoare și s-au plătit taxele aferente. În conformitate cu Convenția de la
Varșovia, pentru majoritatea călătoriilor internaționale (inclusiv tronsoanele
interne ale acestora) obligația Transportatorului este limitată la suma de
aproximativ 20USD/kg pentru bagajele înregistrate (de cală) și 400USD/pasager
pentru bagajele neînregistrate (bagaje de mână). Pentru Pasagerii care
călătoresc numai în interiorul SUA, legile federale prevăd ca suma să fie de
cel puțin 2.800 USD/pasager.
Atunci când se
aplică Convenția de la Montreal (în cazul Transportatorilor din Comunitatea
Europeană), în cazul distrugerii, pierderii, deteriorării sau întârzierii
bagajelor, în majoritatea cazurilor se aplică cele “1000 de Drepturi Speciale
de Tragere” (aproximativ 1.200 EUR, respectiv 1.470 USD per pasager).
Anumiți
Transportatori nu își asumă răspunderea pentru transportul obiectelor fragile,
de valoare sau perisabile. Informații suplimentare pot fi obținute de la
Transportator.
Se recomandă
Pasagerilor verificarea condiţiilor de călătorie cu 24 de ore înainte de data
de operare. (call center aeroport, site Companie transportatoare, Agenţie de
turism).
VI.
PROTECȚIA DATELOR CU CARACTER PERSONAL
6.1. Datele cu caracter personal ale Pasagerului vor
fi prelucrate în conformitate cu dispozițiile Regulamentului (UE) nr. 679/2016
privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu
caracter personal şi libera circulaţie a acestor date. Pasagerul va furniza
Agenţiei datele personale solicitate şi este de acord cu prelucrarea acestora
în scopul derulării şi monitorizării Contractului (biletului de avion) de către
Agenție. De asemenea, Pasagerul, declară că este titular al drepturilor
părintești și este de acord cu prelucrarea datelor personale ale copiilor
minori sub 16 ani care îi însoţesc, după caz.
6.2. Pasagerul are dreptul de acces şi de informare
privind datele personale şi dreptul de a corecta/modifica orice astfel de date,
dreptul de opoziţie, precum și dreptul de a solicita portarea (mutarea) sau
ștergerea acestora. Dacă are întrebări sau cereri cu privire la prelucrarea
datelor sale personale, acesta se poate adresa Responsabilului pentru protecția
datelor cu caracter personal al Agenției. Datele de contact ale acestuia sunt
afișate pe pagina web a Agenției.
6.3. Prelucrarea
datelor personale de către Agenție se va face doar prin personalul propriu și
se va limita accesul la acele persoane care îndeplinesc, gestionează și
monitorizează obligațiile prevăzute în prezentul contract.
6.4. În vederea îndeplinirii obligațiilor
contractuale ale Agenției unele date cu caracter personal ale Pasagerului pot
fi transferate către terțe persoane care prestează serviciile de
transport sau alte Servicii de calatorie necesare, inclusiv în afara Uniunii
Europene, după caz, situație în care vor fi luate toate măsurile tehnice
rezonabile pentru protejarea acestora. De asemenea, datele cu caracter personal
pot fi puse la dispoziția autorităților statului român îndreptățite să solicite
și, respectiv, să primească astfel de informații.
6.5. Agenția se angajează să adopte măsuri de
securitate tehnice şi organizatorice adecvate pentru a:
a) împiedica
orice persoană neautorizată să aibă acces la sistemele informatice de
prelucrare date cu caracter personal proprii, cum ar fi:
- citire,
copiere, modificare sau eliminare a suporturilor de stocare;
- divulgarea,
modificarea sau ştergerea neautorizată a datelor cu caracter personal stocate;
- utilizarea
neautorizată a sistemelor de prelucrare a datelor prin mijloace de transmisie
de date.
b) se
asigura că utilizatorii săi autorizați pot accesa numai datele cu caracter
personal la care se referă dreptul lor de acces;
c) înregistra
când şi cui au fost comunicate datele cu caracter personal;
d) se asigura
că, în timpul transmiterii de date cu caracter personal şi al transportului mediilor
de stocare, datele nu pot fi citite, copiate sau şterse fără autorizare;
d) delimita
zonele de acces astfel incât să nu fie permis accesul persoanelor neautorizate
în locații/încăperi unde sunt prelucrate date cu caracter personal.
6.6. Datele cu caracter personal vor fi stocate
pentru o perioadă de maximum 5 ani în bazele de date sau pentru perioade mai
mari, doar în situaţia în care acest lucu este obligatoriu potrivit unor
dispoziţii legale.
6.7. Politica
Agenției privind protecția datelor cu character personal poate fi consultată la
adresa web: https://__________________/protectia-datelor-personale.
VII.
RECLAMAŢII
7.1. Orice reclamaţie cu privire la biletul de avion
cumpărat se va face în scris, în termen de maxim 7 zile de la data producerii
evenimentului reclamat, anexând toate documentele pe care le are și sunt
relevante.
7.2. Reclamaţiile care nu sunt făcute în scris nu vor
fi luate în considerare.
7.3. Reclamațiile se vor formula și depune de către
Pasager direct către Compania Aeriană. Cu toate acestea, în cazul în care
Pasagerul formulează reclamația și o depune direct la Agenție, Agenţia va
transmite reclamaţia respectivă Companiei Aeriene pentru care a fost emis
biletul iar soluţia dată va fi aceea dată de Compania Aeriană, în calitate de
proprietară a biletului.
În cazul în care
răspunsul Companiei Aeriene, va fi comunicat Agenției și nu direct Pasagerului,
Agenţia va informa Pasagerul despre soluţia dată de Companie reclamaţiei, în
scris, în termen de 3 zile lucrătoare de la primirea răspunsului de la
Companie.
În situaţia în
care Pasagerul nu este mulţumit cu răspunsul primit, el se va adresa direct
Companiei Aeriene care a efectuat zborul sau după caz va acționa Compania
Aeriană în cazul în care aceasta nu și-a îndeplinit corespunzător obligațiile
asumate. În nici un caz Agenția nu va putea fi ținută răspunzătoare față de
Pasager privind neîndeplinirea obligațiilor asumate de către Compania Aeriană,
Agenția acționând doar ca și un intermediar între Pasager și Compania Aeriană.
7.4. Pasagerul va fi despăgubit direct de către
Compania Aeriană în toate cazurile în care aceasta decide acest lucru, Agenţia
nefiind obligată să intermedieze astfel de despăgubiri.
7.5. Orice reclamaţie se va face de către Pasager în
conformitate cu prezentele condiţii generale de vânzare a biletelor de avion
și/sau în conformitate cu condițiile generale de transport și/sau alte
proceduri interne ale Companiei Aeriene.
VIII.
NOI REGULI ALE UNIUNII EUROPENE PRIVIND SECURITATEA PE AEROPORTURI
Pentru a vă
proteja împotriva noilor ameninţări cu explozibili lichizi, Uniunea Europeană
(UE) a adoptat o serie de reguli care restricţionează cantitatea de lichide pe
care le puteţi trece prin punctele de control de securitate. Aceste reguli se
aplică la toţi pasagerii care pleacă de pe aeroporturi din UE indiferent de
destinaţia acestora.
Aceasta înseamnă
că la punctele de control de securitate se vor face verificări legate de
substanţele lichide pe care doriţi să le transportaţi, suplimentar faţă de alte
obiecte interzise. Totuşi, noile reguli nu limitează cantitatea de lichide pe
care le puteţi cumpăra din magazinele aflate dincolo de locul unde prezentaţi
taloanele de îmbarcare sau de la bordul aeronavelor operate de o Companie
Aeriană din UE.
Noile reguli se
aplică începand din 6 Noiembrie 2006, pe toate aeroporturile din UE, precum şi
din Norvegia, Islanda şi Elveţia, şi sunt valabile până la o înştiinţare în
prealabil cu toate modificările prezente la această dată și cele viitoare.
CE ESTE NOU?
Când împachetaţi
Vi se va permite
să luaţi doar cantităţi mici de lichide în bagajul de mână. Aceste lichide
trebuie sa fie în recipiente individuale de maximum 100 mililitri fiecare.
Trebuie să puneţi aceste recipiente într-un ambalaj din material plastic
transparent, care se poate reînchide, dar nu mai mult de un litru per
pasager.
La
aeroport
Pentru a veni în
ajutorul operatorilor de control de securitate, trebuie:
· să
prezentaţi operatorului pentru examinare toate lichidele pe care le aveţi, în
punctele de control;
· să
dezbrăcaţi jacheta şi/sau pardesiul. Acestea vor fi controlate separat;
· să
scoateţi computerele portabile şi alte echipamente electrice mari din bagajul
de mână. Acestea vor fi scanate separat.
Lichidele
includ:
· apă
şi alte băuturi, supe, siropuri
· creme,
loţiuni şi uleiuri
· parfumuri
· spray-uri
· geluri,
inclusiv geluri de păr şi de
baie
· conţinutul
ambalajelor presurizate, inclusiv spuma de ras, alte spume şi deodorante
· paste,
inclusiv pasta de dinţi
· amestecuri
lichid-solide
· mascara
· orice
alt articol cu consistenţă similară
CE NU SE
SCHIMBĂ?
Dumneavoastră
încă puteţi:
· să
împachetaţi lichide în bagajele de cală – noile reguli se aplică doar pentru
bagajele de mână;
· să
luaţi în bagajul de mână medicamente şi substanţe pentru dietă, inclusiv hrană
pentru copii, pentru folosinţă în timpul călătoriei. Vi se va cere reţeta;
· să
cumpăraţi lichide cum ar fi băuturi sau parfumuri ori dintr-un magazin de pe un
aeroport din UE, situat înainte de locul unde prezentaţi talonul de îmbarcare
sau de la bordul aeronavelor operate de o Companie Aeriană din UE.
Dacă sunt
vândute în ambalaje speciale, sigilate, nu le deschideţi înainte de a vi se
face controlul de securitate altfel, conţinutul acestora poate fi confiscat.
(Dacă sunteti în tranzit printr-un aeroport, nu deschideţi ambalajul înainte de
controlul de securitate la aeroportul de transfer, sau la ultimul, dacă
tranzitaţi mai mult decât odată).
· Este
foarte important ca atunci când faceți cumpărături în tranzit sau la bordul
avionului, să vă asigurați că respectați prevederile vamale ale aeroportului de
destinație finală. Nerespectând aceste prevederi puteți fi amendat sau judecat
sau să nu vi se permită intrarea în țara respectivă, iar Agenția sau Compania
nu au nici o responsabilitate.
Dacă aveţi orice
îndoială, vă rugăm să solicitați informații de la Compania Aeriană sau de la
Agenția de turism înainte de începerea călătoriei.
De asemenea, vă
rugăm să cooperaţi cu personalul Companiei, cât şi cu cel de securitate din
cadrul aeroportului.
IX.
DISPOZIŢII FINALE
9.1. Prezentele condiţii generale sunt realizate în
conformitate şi se completează cu prevederile CONVENŢIEI DE LA VARŞOVIA, în
care România este parte semnatară, în conformitate cu prevederile art. 11,
aliniatul 2 din CONSTITUŢIA ROMÂNIEI si cu reglementarile UE în vigoare, precum
și cu reglementările internaționale și UE privind vânzarea biletelor de avion
și asigurarea transportului pasagerilor, REGULAMENTUL (CE) NR. 261/2004 AL
PARLAMENTULUI EUROPEAN ŞI AL CONSILIULUI din 11 februarie 2004 și Hotărârea Guvernului nr. 1912/2006 privind
stabilirea unor măsuri pentru asigurarea aplicării Regulamentului (CE) nr.
261/2004 al Parlamentului European.
9.2. Afişarea în Agenţie a prezentelor condiţii
generale presupune obligativitatea Pasagerului de a le citi. Se consideră că
Pasagerul care a cumpărat biletul de avion a luat la cunoştinţă despre
conţinutul acestor condiţii şi el nu va mai putea invoca ulterior necunoaşterea
lor sau lipsa de informare.
9.3. Prezentele condiţii generale vor fi aplicabile
şi opozabile terţilor în toate situaţiile stipulate în cuprinsul lor.
9.4. În cazul în care vânzarea se face printr-un
agent Revânzător EURO TRAVEL, acesta este obligat să respecte întocmai
prevederile prezentelor Condiții generale, cu excepția faptului că tariful de
serviciu privind vânzarea biletelor de avion va fi stabilit exclusiv de către
Revânzător. Nerespectarea condițiilor exonerează EURO TRAVEL de orice răspundere,
aceasta revenindu-i agentului Revânzător în totalitate.